Логін   Пароль 
Не зареєстровані? 

Інноваційні технології в роботі з обдарованими дітьми

Педагогічна спадщина А. С. Макаренка і сучасні підходи до розвитку здібностей

О. Л. Музика
http://www.nbuv.gov.ua

Кількість переглядів: 1183

Застережено дослідників педагогічної спадщини А. С. Макаренка від двох небезпек: спокуси залучити великого вченого до групи власної підтримки, зокрема, від тенденційного підбору цитат; спрощення наукових поглядів вченого. Визначено основні напрямки прояву редукції у галузі розвитку здібностей та обдарованості. Підкреслено, що розвиток здібностей для А. С. Макаренка - це не самостійне завдання, а одне з багатьох, які вирішуються шляхом створення специфічної педагогічної ситуації. Проаналізовано основні положення педагогічної системи А. С. Макаренка в контексті розвитку здібностей: виховання в колективі та через колектив; закон паралельної дії; система перспективних ліній; гра, естетизація, мажорний тон. В поглядах педагога виокремлено те, що відповідає сучасним уявленням про розвиток здібностей: системний підхід до педагогічного процесу; управлінсько-ситуаційний підхід до розвитку здібностей; провідна роль соціально-психологічних закономірностей розвитку здібностей на противагу діяльнісним; включення дітей у різні види діяльності; розуміння особистісної суті здібностей; визнання як метапотреба, яка визначає розвиток здібностей; усвідомлення можливостей розвитку здібностей як одного з основних розвивальних принципів.


Ключ. слова: А. С. Макаренко, педагогічна спадщина, розвиток здібностей, сучасний підхід


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-213 + Ч421.220


Шифр зберігання книги/журналу в НБУВ: Ж14642

IOD © 2007-2019  ::  powered by mel