Логін   Пароль 
Не зареєстровані? 

Використана література

De la v?ritable influence des parents sur la personnalit? de leurs enfants

Judith RICH HARRIS – 1998
http://home.att.net/~xchar/tna/

Кількість переглядів: 712

Автор стверджує, що на відміну від традиційних тверджень психології, виховний вплив батьків на особистість дорослої людини не є значним. Згідно теорії Хариссона, дитина не проходить соціалізації у родині, але цей процес проходить у групі однолітків та товаришів. Поведінка дитини дома відрізняється від поведінки дитини за його межами. Дитина у групі дітей не дотримується тих же правил, яких дотримується вдома.


Не дивлячись на те, що багато елементів, які походять з теорії Хариссона, вважаються доведеними, але треба зазначити, що ніхто не довів зв'язок між особистістю дорослої людини та її статусом у дитинстві. У якості прикладу наводиться вивчення розвитку близнюків та дітей, які виховувались в одній родині. Також не доведено впливу на розвиток дитину зміни оточення. Не з'ясовано, чому здорові діти глухо-німих батьків швидко вчаться розмовляти. Діти емігрантів засвоюють культуру іншої країни, за винятком випадків, коли їх кількість є достатньо великою. Діти ж, які виховувались вдома у дорослому віці повністю демонстрували культуру батьків.


У висновках автор показує, що у своїх працях Хариссон  бачить, що у дезадаптації дитини відносини з батьками не перевищують 10%, звинувачувати батьків у цьому можна лише у 10% випадків, є абсурдним звинувати батьків у деліквентній поведінці дітей.


Теорія соціалізації, яка розроблена групою Хариссона дозволяє провести суттєвий аналіз. Наприклад, вона дуже гарно пояснює, чому суспільство, яке має лише дві групи: дорослих та дітей, - дуже мало еволюціонує, тоді як суспільство, яке має три групи: дітей, підлітків та дорослих, - знаходиться у стані постійних змін.

IOD © 2007-2019  ::  powered by mel