Логін   Пароль 
Не зареєстровані? 

Матеріали Інституту обдарованої дитини АПН України

Індивідуальні освітні програми як засіб урахування відмінностей “нестандартної” дитини

Віра Кузьменко
Журнал “Дошкільне виховання” № 6, 2008 р.

Кількість переглядів: 1459

Продовження. Початок див.: “Дошкільне виховання” , 2008, № 3.
У попередньому числі журналу йшлося про те, як найефективніше використовувати відомості про індивідуальні особливості розвитку дитини, будуючи навчально-виховний процес. Ми говорили про те, як вихователь має організувати свою роботу з дітьми, чий розвиток характеризується еталонними показниками індивідуальних відмінностей, а їх якісне наповнення перебуває в межах вікової норми за всіма або більшістю складників. Але ми всі розуміємо, що в реальному житті дитина далеко не завжди розвивається гармонійно (або рівномірно, однорідно) за всіма сферами. Досить часто доводиться фіксувати наявність показників, значно вищих або істотно нижчих за вікову норму (за усіма або кількома сферами психічного розвитку); досить стабільних дисгармоній, асинхроній, відхилень від еталона, що зумовлено різними причинами. Серед них найпоширеніші такі: порушення стану здоров’я, у тому числі – хронічні захворювання, сенсорні розлади, а також несприятливі умови родинного виховання. Діти, яким притаманні такі особливості розвитку, найчастіше відвідують звичайні групи дошкільних закладів, але потребують при цьому особливої уваги педагогічного колективу. Для підвищення якості роботи із вихованцями з винятковими, “нестандартними” характеристиками стану індивідуальних відмінностей радимо запроваджувати індивідуалізовані освітні програми (ІОП).

 Kuzmenko.rtf (99 Kb)  Скачано разів: 2376
IOD © 2007-2018  ::  powered by mel