Логін   Пароль 
Не зареєстровані? 

Матеріали Інституту обдарованої дитини АПН України

Місце і роль праці у формуванні творчої особистості школярів

Володимир Вікторович Вдовченко

Кількість переглядів: 1222

Провідне завдання виховання підростаючого покоління - забезпечення всебічного гармонійного розвитку. Чільне місце у цьому процесі займає трудове виховання. К. Д. Ушинський наголошував: "Політико-економічне значення праці цілком з'ясоване наукою, і праці давно відведено почесне місце між природою Й капіталом... Без праці природні багатства і численність капіталів згубно впливають не тільки на моральний та розумовий розвиток людей, а навіть і на їхній матеріальний добробут" [1;104]. Не можна не звернути увагу ще на одне важливе зауваження К. Д. Ушинського щодо місця і ролі праці в соціальному розвитку не лише окремої особистості а й суспільства в цілому. Особливо з погляду діяльності людей в рамках "суспільства споживання", в якому проглядається тенденція значної частини представників старшого покоління з позиції "оберігаючої педагогіки" уберегти дітей від активної участі у продуктивній праці. "Якби люди, - пише К. Д. Ушинський, - винайшли філософський камінь, то біда була б ще не велика: золото перестало б бути монетою. А якби вони знайшли чарівний мішок, з якого вискакує все, чого душа забажає, або винайшли машину, яка цілком заміняє всяку працю людини, одне слово, разом досягли тих результатів, яких добиваються техніки й політекономи, то сам розвиток людства зупинився б: розпуста і дикість заволоділи б суспільством, саме суспільство розпалося б; Із знищенням необхідності особистої праці історія повинна припинитися" [ 1; 106].

 VVV_1.doc (47 Kb)  Скачано разів: 3828
IOD © 2007-2018  ::  powered by mel